Sunday, 22 December 2013

Al-kisah gua alergic udang galah

Assalamualaikum





Hai semuaaaaaaa , hari ni aku nak cheghita*bahasa gedik* pasal apa aku tak suka makan udang , udang galah dan pelbagai jenis udang yang sama waktu dengannya . Semuanya disebabkan UDANG GALAH!!  Al-kisahya begini......



udang galah

Pada suatu hari , awam bergerak cerah ke selatan , semua burung berkicauan dengan senang hati *typical sangat cerita dongeng nyah* ok...ok meh aku mulakan . Ada satu hari tu , dalam umur aku linkungan 5 atau 6 tahun macam tu , ayah aku bawak balik/beli udang galah . 


Nak dijadikan alasan aku tak makan udang lagi , mak aku masak udang tu masak ape entah , tetapi dengan kekreatifan mak aku menghias hidangan tu , mak aku bangunkan udang tu / cacakkan udang tu lepas tu hias denagan sayur-sayur salad . At first moment aku tengok....





















Haaa , gitu la pandangan kali pertama aku terhadap udang galah yang dicacakka dan hiasan sayur salad . Takut aku punyalah aku ambil nasi dengan lauk lain dan terus makan kat dapur...fuhh selamat . Terkejut aku tengok first time udang besor tu . Jadi bila aku tengok udang aku teringat dekat pandangan pertama udang galah tuu , tapi alergic tu sampai sementara je . Bila aku dah besar panjang ni okay je makan udang :D



P/S : Bila teringatkan peristiwa ni rasa nak tergelak pun ada >_< kenangan tinggal kenangan . 

4 comments:

  1. Awesome lah doodle udang galah tu zakie ! Terbaik !

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehehee.....kite suruh bace cerita laa..bukan udang galah tu.. >_<

      Delete
  2. haha .. doodle udang tu menjadi la . saya memang jarang makan udang . lagi-lagi udang besor besor yang perlu dikoyakkan luarnya . kadang-kadang terliur , makan jelah . ngehngeh . saya memang tak suka seafood ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohohohho...abang mmg kureng makan udang

      Delete