Saturday 12 August 2017

COOLEST COOLBLOG EXPERIENCE : Japanese Matcha Smoothie is BAE

Assalamualaikum



Seperti tajuk yang korang baca , harini aku nak story sikit my experience dengan coolblog sepanjang aku hidup aku dan hubungan istimewa aku dengan Japanese Matcha Smoothies diaorang . Siapa je tak kenal CoolBlog kan? sebut je CoolBlog mesti semua imagine minuman yang dikisar dengan ais kemudian ditambah dengan pelbagai topping . YUMMMM . Air diaorang semua sesedap weh ! Rugi kalau tak rasa . Even aku sendiri dah pernah buat entri tahun 2012 pasal kesedapan minuman CoolBlog ni . Nak baca? klik link bawah :



COOLBLOG IS BAE

Aku tak ingat exactly tarikh CoolBlog launch jenama mereka , tapi apa yang aku , aku memang eksited bila dengar ada jenama minuman baru keluar . Lagi-lagi jenis blended ni . Perisa pertama aku yang menjadi kegemaran bila di CoolBlog ialah Green Apple dengan topping Black Pearl . YASSSS. Green Apple sumpah sedap weh! ditambah lagi dengan pearl ummphhh , kekenyalan pearl tu membuatkan aku rasa nak beli coolblog lagi . Semenjak tu memang setiap kali pergi CoolBlog mesti aku order Green Apple dengan topping Black Pearl . 

Namun tak lama hubungan aku dengan Green Apple :( sebab awal tahun ini CoolBlog keluarkan perisa baru iaitu Japanese Matcha Smoothies . YAASSSSS lagi sekali . Rasa dia menepati dengan selera aku , rasa greentea tu , lemak dia...umpphhh sedap sangat wak . Rasa sejuk je tekak bila air tu turun dari mulut ke tekak * terliur tak korang , haha *CoolBlog ni tahu-tahu je yang aku memang BIG FAN Greentea Matcha . Korang bagilah aku apa-apa makanan yang ada Greentea , semua aku sebat . Serious HAHAHAHAHA . 



Haaa ni apa yang aku dan kakak aku order daripada CoolBlog . Harganya pulak , alahai berpatutan jah oi . Korang boleh dapat secawan minuman CoolBlog dengan harga serendah RM 3.50 sampailah RM 7.50 + . Memang berpatutan beli untuk sejukkan tekak , minum sambil study ke , memang sesuai sangat . Kakak aku pula dapatkan perisa Vanilla Oreo . Yang ni pun sedap level MAIGADDD kena rasa weh . Harga pun murah jugak tau . Selalu kalau order yang ni mesti sold out . Nasib baik harini beli ada :D 

PILIHAN PERASA DAN HARGA MURAH




Ni ha range harga dengan perisa yang ditawarkan di CoolBlog . Cool kan ? Dahla murah , sedap pulak tu . Korang cakap je dekat pekerja tu nak apa.. Smoothies blog , Milk Shake , Youghurt , Ice Blended haaa cakap je semua ada ! Korang jangan ingat CoolBlog ada minuman sejuk je , yang panas pun ada hokey . Cappuccino , Latte , Mocha pun ada . 

Untuk budak-budak pun ada , HAPPY BLOG . Alahai nama , rasa nak ada anak sekarang HAHA . Perisa pun semua yang sweet-sweet untuk budak-budak . Kot-kot anak sedara kau meragam nak tengok Didi and Friends sedangkan kau nak tengok Mr Darling Inspektor Danial , ha kau bagi je CoolBlog . Nescaya senyap mulut budak tu nanti #dahtry #berkesan . 



Saranghae CoolBlog-lah ! Buat masa sekarang kalau orang tanya apa nak cuba kalau ke coolblog , Aku akan recommend Japanese Matcha Smoothies supaya korang pun ada coolest experience dengan coolblog sebab aku dah rasa , korang bila lagi? Tapi bagi yang tak boleh minum , tekak rasa tak sesuai ke jangan risau CoolBlog ada BANYAK seleksi pilihan perisa . Kau jangan minta air sarsi , asam masin je sudah . Garu kepala pekerja tu nanti HAHA . 


FAV BRANCHES

 


Kalau cerita pasal favourite branches , pilihan aku ialah cawangan CoolBlog di dalam Billion Seri Iskandar . Staf-stafnya semua peramah . Proses dari ambil order sehingga siap air tu semuanya smooth dan cool *no pun intended* Lagi-lagi bila aku belajar dekat UiTM ni , setiap kali keluar mesti beli secawan air CoolBlog walaupun kadang-kadang terpaksa beratur panjang sebab ramai orang . * mohon CoolBlog buka banyak lagi cawangan di kawasan Ipoh , Batu Gajah , Seri Iskandar *Bagi yang tak pernah try CoolBlog *ada ke? * korang wajib cuba CoolBlog dan percayalah tak cari yang lain dah .


Ha nah seketul zakie sedang menikmati Japanese Greentea Matcha-nya

Untuk korang yang nak survey *gituh* perisa apa yang ada , outlet terdekat dekat mana , siapa pengasas CoolBlog . Korang boleh ke website CoolBlog sendiri . Tekan link bawah :


Jangan lupa tau grab secawan CoolBlog harini sebab it's worth it! 

9 comments:

  1. Allahu, rasa cam diri ni rugi sebab tak pernah rasa xD

    ReplyDelete
  2. Sekarang ni dah jarang minum cool blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun jarang kak..tapi kalau beli mesti dapatkan gree tea matcha smotthie sebab paling sedap!

      Delete
  3. Cool blog ni mmg sedappp...lagi kalau musim panas...aduhaiii..terasa sungguh nikmat di tekak...



    Jom baca pengalaman ibu hamil naikkan bacaan HB ke tahap normal

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kak...minum je memang rasa lega tekak

      Delete
  4. tahniah zaki sebab menang hadiah mingguan.. :)

    ReplyDelete
  5. acc fb ade x..berminat dgn penulisan tuan

    ReplyDelete