Friday 27 June 2014

Hari sukan SMK Sultan Yussuf

Assalamualaikum



Haa gitu tajuk entry macam dalam blog sekolah pulak . Saja buat tajuk camtu mana tau boleh dapat trafik tinggi . 


Bertarikh 28 Jun , sekolah aku mengadakan hari sukan !! untuk kali ke 82 . Bila hari sukan ni , tau-tau jelah semua orang sibuk melakukan persiapan supaya hari sukan nanti sempurna , termasuk aku . Tahun ni aku tak ambil acara atau masuk perbarisan , cuma aku tolong-tolong hias khemah rumah sukan . Rumah sukan aku ialah....


KEIR!!

Untuk pengetahuan anda , anda semua . Keir adalah rumah sukan warna Merah . Jadi aku menolong menghias khemah rumah Keir . Tahun ini Keir membawakan tema flora dan fauna , back to nature gituu . Rumah-rumah sukan lain pun menghias khemah diaorang . Ada Head (biru) Sultan(kuning) dan Shaidali (hijau) . Jadi inilah hasilnya ...




Sekolah korang pun ada jugak  menghias khemah rumah sukan kan ? Biasalah kalau nak menghias khemah rumah sukan ni , satu je halangannya iaitu angin dan hujan . Selalunya semua rumah sukan akan mula menghias petang sebelum esoknya hari sukan . 


The most favourite things dalam hari sukan ialah maskot untuk perbarisan rumah sukan . Tahun ni Keir menaruhkan maskot rama-rama , tapi aku tak dapat nak tangkap gambar sebab rama-ramanya asyik lari-lari je . Bagi rumah Sultan depa buat Pooh , rumah Head pulak buat kapten Head (macam captain amerika) rumah Shaidali pulak buat maskot macam burung rio *kengkonon fifa * 


Haa tu la Pooh nya . Kalau korang boleh nampak la , dan dia sangat peramah :3





tak tau rama-rama kier ni macam badmood sikit.





ni lah yang aku kata tadi , burung rio *acah-acah fifa world cup*





captain Head la kot (macam captain amerika)





 Tahun ni punya hari sukan sangat meriah . Perkara-perkara macam ni lah yang akan jadi kenangan bila aku dah habis sekolah nanti . Korang share lah nama rumah sukan sekolah korang kat komen ok .






my fellow friends




Tu je . Assalamualaikum


Selamat berpuasa jugak kepada umat islam semua yang membaca blog ni . jangan puasa yok-yok tengahari bukak periuk pulak tau :p



4 comments:

  1. Lama tak bersukan. Rindunyaaaa nak buat perbarisan hurmmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhe..mesti terkenang kan kak? pi buat reunion ..haha

      Delete
  2. wahh..terimbau kembali kenangan.. menyertai perbarisan walaupun penat sgt best kan dik..:)

    ReplyDelete